Vrijwilligersbijdrage

Als bestuur hebben we na het versturen van de contributie factuur voor 2021 gemerkt dat het factureren van de vrijwilligersbijdrage tot veel vragen lijdt. Daarom ter verduidelijking:

We willen benadrukken dat de vrijwilligersbijdrage terugverdient kan worden niet alleen met het draaien van bar en/of keukendiensten, maar ook met andere vrijwilligerstaken. Dat wil zeggen dat er dus meerdere mogelijkheden zijn om de vrijwilligersbijdrage terug te verdienen over 2021. Denk hierbij bijvoorbeeld aan toezicht houden op het park tijdens competitieavonden/dagen of aan  groenonderhoud op ons mooie groene park.

En voor diegenen die zich op hebben gegeven of gaan opgeven voor het doen van bardiensten en/of keukendiensten: mocht de kantine uiteindelijk in 2021 minder open zijn dan we hopen, dan wordt net als over 2020 de mogelijkheid geboden om het jaar erna extra bar en/of keukendiensten te draaien om de mogelijkheid te bieden dat alle betaalde vrijwilligersbijdrage ook daadwerkelijk terugverdient kan worden.

Dit betekent dat de vrijwilligersbijdrage aan het begin van het jaar gefactureerd en geïnd wordt en later in het jaar terugbetaald  als duidelijk is geworden dat de vrijwilligerstaak waarvoor men zich heeft aangemeld is verricht.