Corona update 14 oktober

Als club volgen wij de richtlijnen van de KNLTB: Competitie 2020 per direct beëindigd, zowel voor de jeugd als de senioren. Het blijft mogelijk om vrij te tennissen en te trainen, zowel buiten op de eigen vereniging of binnen in een hal, met maximale groepsgrootte van 4 personen voor volwassenen vanaf 18 jaar (dit is exclusief trainer). Naast de sportkantines zijn ook douches en kleedkamers gesloten. Publiek is niet toegestaan.

Dubbelen bij tennis en padel kan, mits er bewust altijd 1.5 meter afstand wordt gehouden op de baan. Dit is conform de nieuwe richtlijn, waarbij volwassenen vanaf 18 jaar individueel mogen sporten of in groepjes van maximaal 4 personen met onderling 1.5 meter afstand, en is daarmee in afstemming met NOC*NSF en het ministerie van VWS. Geen fysiek contact, houd altijd minimaal een racketlengte afstand op de baan, ook als dat betekent dat je soms een bal moet laten gaan. Ga niet samen op een bankje zitten, geef geen high fives en wissel met de klok mee. Het besmettingsrisico bij dubbelspel is volgens de experts van de KNLTB gering.

Via deze link lees je de aanvullende richtlijnen en adviezen tennis/padel. Een overzicht van de veelgestelde vragen en antwoorden omtrent verenigingen, spelers, leraren, competities en toernooien en ander activiteiten vind je hier. Lees hier het volledige bericht van de overheid specifiek voor de sport.