Tennisschool Maximus geselecteerd

Onze tennisschool Maximus was al officieel partner van de KNLTB. Onlangs is Maximus ook officieel aangewezen voor het organiseren van de zog. instroomtraningen in deze regio.

Vanaf september 2020 gaat de KNLTB gezamenlijk met de KNLTB Instroompartners weer instroomtrainingen organiseren voor kinderen van 7 tot en met 10 jaar.

De instroomtrainingen zijn aanvullend op clubtrainingen, zodat kinderen ‘gewoon’ lid kunnen blijven bij hun vereniging en toch worden aangesproken in hun behoefte om nóg beter te worden in tennis. Deze additionele training komt ten goede aan het spelplezier van de kinderen, waardoor ze ook weer langer lid blijven van de eigen vereniging en meer wedstrijden zullen spelen. Voor de KNLTB is dit tevens een manier om talent te herkennen. Om ervoor te zorgen dat de trainingen van een dusdanig hoog niveau zijn, zullen we ook het niveau van de trainers verbeteren. Daarnaast brengen we de ouders meer bij elkaar, zodat ze kennis met elkaar kunnen delen omtrent jeugdtennis.

Instroomtrainingen worden op twee niveaus gefaciliteerd: oranje (7/8 jaar) en groen (9/10 jaar) waarbij een uitgangspunt is dat een trainingsgroep bestaat uit 8-10 gelijkwaardige kinderen. De instroomgroepen worden samengesteld tijdens een voorspeeldag.  Ideaal gezien vinden deze voorspeeldagen in juni plaats, maar vanwege de coronacrisis zullen deze dagen later plaatsvinden.