Toegang

Over vereniging
 Bestuur en commissies

Algemene informatie

Tennisvereniging “C.C.” is opgericht op 22 oktober 1922 en is daarmee een van de oudste tennisverenigingen van Dordrecht en omstreken. Hoewel de vereniging bijna negentig jaar oud is, is zij nog springlevend. Tennisvereniging C.C. is de grootste tennisvereniging van Dordrecht, zowel wat betreft aantal leden als wat betreft aantal banen. De vereniging biedt zowel ruimte voor wedstrijd/competitie tennis als recreatief tennis. Ook zijn er ruime mogelijkheden tot het nemen van tennisles, u hebt de keuze uit vijf gekwalificeerde tennistrainers. De club kent circa 750 spelende leden, waarvan circa 125 jeugdleden. Ons park ligt aan de Schenkeldijk in de wijk Sterrenburg en heeft 4 gravel- en 7 all-weather ProVision-banen, alle voorzien van verlichting. De openingstijden van het park zijn van ‘s morgens 09.00 uur tot ’s avonds 23.30 uur. Het licht gaat echter om 23.00 uur uit.

Het seizoen loopt in principe van 1 april tot 1 november (kantine open). Er kan echter het hele jaar (met licht) worden door door getennist. Het park is voorzien van veel groen en de banen, meestal per 2 naast elkaar, liggen verspreid over het tennispark. U kunt vrij spelen maar het is ook mogelijk om deel te nemen aan zogenaamde racketavonden en –ochtenden, waarbij u -zonder afspraak- met andere leden kunt spelen en kennismaken.
Naast een groep competitiespelers (de competitie wordt gehouden op zeven dagen in april-mei / op dinsdag, zaterdag of zondag), is er een groot aantal leden in alle leeftijdsgroepen die recreatief van onze banen gebruik maken. Met name onze recreatie commissie, die regelmatig activiteiten organiseert, heeft hierin een belangrijke functie en u kunt altijd terecht met leuke (nieuwe) ideeën.
Naast onze groundsman die de banen en het clubgebouw onderhoudt en veel contact heeft met onze leden en onze eigen clubtrainer, is er een groot aantal vrijwilligers actief.
Op ons park is plaats voor alle leden zoals smurfen, aspiranten, junioren dagleden etc. Kortom van recreanten tot aan wedstrijdspelers. Voor de jeugd is er onder ander een (extra) trainingsprogramma om het spelpeil verder te verhogen. Daarnaast is het ook mogelijk training te krijgen van een van onze trainers. Dit kan individueel maar ook in groepsverband. Voor het volgen van tennislessen is het lidmaatschap van de vereniging verplicht.

dienstverlening
Ieder lid (van 18 jaar en ouder), die geen zitting heeft in het bestuur of een commissie, dient jaarlijks activiteiten voor de vereniging te verrichten. Deze bestaan uit bar/keuken-medewerking (2-3 x per jaar) of andere werkzaamheden ten behoeve van “C.C.” zoals onderhoudswerkzaamheden. Afkoop van deze dienstverlening is mogelijk
(excl. evt. extra competitiedienst). U moet dan vóór 15 januari 100 euro (extra) overmaken op  IBAN nr. NL03 INGB 0000 5561 64 t.n.v. DLT & BC "CC"
.

Het niet nakomen van een bar of keukendienst leidt tot een boete.

Competitie
Ieder lid dat door de Technische commissie wordt opgesteld in een C.C.-team draagt bij in de competitiekosten, welke jaarlijks wordt vastgesteld. Er wordt competitie gespeeld in het voorjaar op de vrijdagavond, op de woensdagmiddag en op de zaterdag en zondag. Daarnaast wordt ook gespeeld in de herfstcompetitie op de zaterdag en de zondag. "C.C." betekent dan ook niet voor niets Competitie Club. Voor het opgeven voor de competitie kunt u contact opnemen met de Technische Commissie voor volwassenen of met de Jeugd Commissie voor de jeugd tot 17 jaar. De contactgegevens vindt u op de site onder bestuur en commissies.

Download bestanden
Infoboekje 257 KB (1724x opgehaald)
statuten en HR 70 KB (2212x opgehaald)
 Over vereniging